A grand day out - Knabstrup pottery at Museum Holbaek

Sunday we went to Museum Holbaek. About 45 minutes away from Copenhagen. They have a small exhibition of Knabstrup pottery - and even more stored away. A lovely museum with a good feeling and an eye for story telling. Beside the Knabstrup collection we were very happy to pass through the purgatory in to the reformation. The purgatory is a very scary place to be I can tell you. With lots of fire and roaring sounds......


Molds
To the right mold and colours for Inger Persson´s apple relief


15. Vase by Günter Praschak, around 1967
14. Test of glaze by Henry Nielsen 1944 - 1955


Vase by Dietlinde Hein and the book about Knabstrup


"Pondus" money box (that´s the penquin), 1967 
and fish bowls , around 1953

4 comments:

  1. All the pottery is gorgeous, I'm a sucker for 'em!

    ReplyDelete
  2. Sikkert en utrolig interessant utstilling, Birgitte! Jeg tror faktisk jeg hadde en Pingvin sparebøsse da jeg var liten, som den på det siste bildet! Aner ikke hvor den kom fra! Det må ha vært en fødsels- eller dåpsgave, jeg så "dagens lys2 i -67:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Pondus" må være kommet fra Danmark. Sparebøssen blev lavet til Landmandsbanken, som havde "Pondus" som maskot og logo. Der var også tre bøger om "Pondus". Jeg havde to af dem og elskede dem :-)

      Delete

I´m so glad you left a comment!