Danish Souvenir Plates - Stavangerflint - Inger Waage

Inger Waage designed a large selection of souvenir objects for Stavangerflint. She also did a series of souvenir plates and vases illustrating Danish towns. Many of these are not signed by Inger Waage, nor stamped Stavangerflint. But they have all the characteristics of a Inger Waage drawing.

Souvenir plate from Grenaa
Design Inger Waage


Not being signed or stamped doubt do occur coming acros a souvenir plate. So it happened when I saw the plate below.



The drawing is a bit "looser", more organic and expressiv. But the buildings are very similar to the way Inger Waage draws. The trees are different than the way she usually illustrated a tree but then again. I have seen a plate with round trees. The handwriting should be a clear indicator. To me they look like the handwriting of two different people. The one being bold and the other not makes it a bit difficult though. Any clues?




You find a good site on Inger Waage HERE. Lots of photos and information with a English summary.

2 comments:

  1. Så hyggelig at du liker Stavangerflintplattene, Birgitte! Jeg har selv to fra min egen hjemby av Inger Waage:-) Den fine nettsiden om Stavangerflint som du refererer til har jeg også hatt stor glede av. Jeg mener å ha lest om kunstnerne bak suvenirplattene der? Det er mange av plattene fra norske byer og steder å finne på bruktbutikkene her, men de danske dukker ikke opp så ofte. Håper du hadde en deilig påske!!

    ReplyDelete
  2. Tak, Tove, jeg havde en skøn påske og det havde du forhåbentlig også. Og, du har ret der er masser af information at hente på de to sider jeg linker til i denne weekend. Desværre var disse to platter der ikke.....

    /Birgitte

    ReplyDelete

I´m so glad you left a comment!