A Rustic Michael Andersen & Son Lamp

For a while I´ve had a very interesting but also very rustic lamp from Michael Andersen & Son. Designed by Marianne Starck in what I think must be the 70s. Based on the style.



I`ve walked around it, looked very closely and turned it around and around. Thinking very hard in which environment it would feel really at home. And now I think I´ve come to a solution. A rustic lamp needs rustic sorroundings.

Rustic kitchen from HERE


Rustic living room from HERE


Rustic bedroom from HERE

Somehow I find the rustic vintage style very attractive, but my own style is probably more bright and colourful. What do you think?

2 comments:

  1. Lampen er utrolig lekker!! Jeg er helt sikker på den ser flott ut i ditt hjem også:-) Jeg elsker disse keramikklampene fra 60- og 70- tallet. For en tid tilbake fant jeg en flott Søholm for 75 kroner! Har du skjerm til lampen? Syns det er vanskelig å finne skjermer som passer i formen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lampen har jeg til salg i butikken. Den er lige rustik nok til mit interiør :-). Til gengæld har jeg et par andre hjemme, som bare lige skal have en skærm. Jeg satser lidt på Ikea, men du har ret. Det er ikke lige let at finde en skærm.

      /Birgitte

      Delete

I´m so glad you left a comment!